Badanie przesiewowe i badanie kardiomiopatii u załogi lotniczej

PodobnyJako podstawę do kategoryzacji kardiomiopatii wykorzystuje się klasyfikację Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego z 2008 r. Ich stwierdzenie definiuje kardiomiopatie jako zaburzenie miokardium, w którym mięsień sercowy jest nieprawidłowy strukturalnie i funkcjonalnie, w przypadku braku choroby wieńcowej (CAD ), nadciśnienia, choroby zastawkowej i wrodzonej wady serca, wystarczające do spowodowania obserwowanej nieprawidłowości mięśnia sercowego . Uwzględniono również zapalenie mięśnia sercowego, zapalenie osierdzia i serce sportowca.

Kardiomiopatie są najczęściej odkrywane u załogi lotniczej z powodu nieprawidłowości w rutynowym zapisie EKG przeprowadzanym w ramach okresowych badań lekarskich lub ustaleń dotyczących badania fizykalnego. EKG może objawiać się inwersją załamka T, częstymi przedwczesnymi skurczami komorowymi (PCV) lub zwiększonymi napięciami. Zaburzenia rytmu i przewodzenia w zapisie EKG mogą uzasadniać dalszą ocenę potencjalnej kardiomiopatii. Stwierdzenie hipertrofii lewej komory (LVH) za pomocą samych kryteriów napięciowych występuje częściej u załogi lotniczej niż w populacji ogólnej, a odkrycie izolowane ma niską specyficzność, szczególnie w wysokich, szczupłych, młodszych załogach samolotów. W przypadku braku nieprawidłowości repolaryzacji załamka T, LVH według samych kryteriów napięciowych należy ogólnie uznać za normalny wariant; należy jednak wziąć pod uwagę wzrost, masę ciała i ciśnienie krwi. Załoga lotnicza może również przedstawić skryning, gdy członek rodziny został zdiagnozowany z kardiomiopatią lub miał nagłą śmierć sercową (SCD)
[więcej w: śmieszne znaczenie imion męskich, szklana pułapka 4 cda, świat fizyki 1 sprawdziany ]